ASPEKTI PROSTORNE I VREMENSKE DIMENZIJE SPORTSKOG TURIZMA KAO KLJUČNI INDIKATORI NJEGOVOG SINERGIZMA

Autori

DOI:

https://doi.org/10.46793/ManagSport16-1.090R

Ključne reči:

sportski turizam, prostorna i vremenska dimenzija, sinergija, održivi razvoj

Apstrakt

Cilj istraživanja jeste identifikacija prostornih i vremenskih aspekata koji omogućavaju sagledavanje sinergetskog potencijala sportskog turizma. Teorijskim okvirom otvorenih sistema, sinergetike i sistemskog mišljenja, istraživanje analizira međusobno delovanje ključnih faktora kako bi se bolje razumela složenost sportskog turizma. Kroz predložene teorijske modele, istraživanje se oslanja na kvalitativnu analizu sadržaja relevatnih sekundarnih izvora iz naučnih časopisa u oblasti sporta, turizma i menadžmenta u sportu i turizmu, a uz primenu seta ključnih reči. Rezultati pokazuju da su prostorna dimenzija (lokacija, pristupačnost, pejzaž, regionalna distribucija) i vremenska dimenzija (sezonalnost, trajanje, razvojni obrasci) ključni indikatori u definisanju i teorijskom utemeljenju sportskog turizma, jer omogućavaju harmonizaciju složenih odnosa unutar njegovog sistema. Diskusija ističe potrebu za formiranjem fleksibilnih i adaptabilnih modela upravljanja koji obezbeđuju sinergiju kroz predložene setove prostorno-vremenskih aspekata čime se podstiče održivost, kompetitivnost i otpornost sistema. Zaključci ukazuju na značaj integracije aspekata prostorne i vremenske dimenzije u procesu planiranja, te postavljaju temelj za kreiranje i razvoj odgovorno orjentisanih strategija sportskog turizma.

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-06-27