PEDAGOŠKA ULOGA SPORTA U OBLIKOVANJU LIČNOSTI
DOI:
https://doi.org/10.46793/ManagSport16-1.057SKljučne reči:
Pedagoško delovanje, sport, razvoj ličnosti, mladiApstrakt
Rad je usmeren na proučavanje pedagoškog uticaja sporta na razvoj ličnosti mladih. Teorijski okvir rada obuhvata pregled relevantne literature o pedagoškoj ulozu sporta u oblikovanju ličnosti. Pored teorijskog pregleda rad sadrži i empirijsku analizu. U radu su ispitani i upoređeni stavovi dve grupe mladih, onih koji se aktivno bave sportom i onih koji se ne bave sportom. Istraživanje je obuhvatilo sledeće aspekte razvoja: samopouzdanje, disciplinu, odgovornost, socijalizaciju, emocionalnu zrelost i samoregulaciju. Istraživanjem je utvrđeno da između dve grupe ispitanika u okviru kategorija discipline, odgovornosti i socijalizacije, postoji razlika u percepciji koja je statistički značajna, odnosno da grupa koja se aktivno bavi sportom ima veći nivo discipline, odgovornosti i socijalizacije. Za ostale kategorije to nije statistički potvrđeno. Dobijeni rezultati ukazuju na značaj pedagoškog delovanja pri organizaciji i realizaciji sportskih aktivnosti. Rad ističe potrebu za budućim istraživanjima koja će imati za cilj produbljivanje razumevanja uslova pod kojima će sport imati najbolji pedagoški efekat.