ZNAČAJ KOMUNIKACIJE U SPORTU

Autori

  • Aleksandra Perović Fakultet za menadžment u sportu, Alfa BK Univerzitet, Beograd, Srbija
  • Stanimir Đukić Fakultet za menadžment u sportu, Alfa BK Univerzitet, Beograd, Srbija

Ključne reči:

komunikacija, sport, trener, sportisti, mediji.

Apstrakt

Za komunikaciju se sa sigurnošću može reći da predstavlja proces u kome se poruke,
informacije, ideje, odnosno verbalni i neverbalni simboli razmenjuju između
dva ili više lica. Ove informacije ili simboli čine suštinu ljudskog komuniciranja.
Dobra komunikacija je preduslov za efikasnost, bilo pojedinca ili grupe, a da bi
komunikacija bila uspešna neophodno je pravilno komunicirati, odnosno razumeti
sadržaj koji mi odašiljemo ali i onaj koji primamo. Potreba za kooperacijom
i saradnjom jedna je od najznačajnijih ljudskih potreba koja potvrđuje čoveka
kao društveno biće, takođe i najvažnija svrha komunikacije. Predmet ovog rada
se odnosi na komunikaciju u sportu. Za mnoge je bavljenje sportom atraktivno
zbog socijalne interakcije. Cilj rada je bio da s ukaže na značaj komunikacije u
sportu. Želja da budete deo zajednice važan je aspekt ljudske prirode, a komunikacija
je možda najvažniji deo razvoja zdrave zajednice. Iako prilikom bavljenja
sportom komunikacija o fizičkoj aktivnosti utiče na fizičke performanse sportista,
ujedno utiče i na socijalnu konstrukciju sportskog iskustva. Bilo da su to
treneri koji upućuju sportiste, gledaoce koji utakmicu gledaju putem masovnih
medija ili sportska organizacija koja kreira javnu kampanju za razvoj podrške
lokalnoj sportskoj organizaciji. U profesionalnom sportu interakcija sa medijima
je sastavni deo njihovih obaveza. Iz tog razloga, sportska zajednica predstavlja
bogato okruženje za istraživanje komunikacije.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-09-16

Broj časopisa

Sekcija

Articles