MARKETING FAZE ŽIVOTNOG CIKLUSA PROIZVODA ZA POTREBE SPORTSKIH ORGANIZACIJA

Authors

  • Marija Bešlin Feruh Visoka poslovna škola strukovnih studija, Čačak, Srbija
  • Jelena Avakumović Fakultet za menadžment, Sremski Karlovci, Srbija
  • Jovan Veselinović Fakultet za menadžment u sportu Alfa BK univerzitet, Beograd, Srbija
  • Maja Janjetović Univerzitet za poslovne studije, Banja Luka, BiH
  • Milenko Zupur Institut za vode, Bijeljina, BiH
  • Nada Božić Institut za vode, Bijeljina, BiH

Keywords:

životni ciklus proizvoda, faze životnog ciklusa proizvoda, sport

Abstract

Životni ciklus i životni vek proizvoda ne treba mešati. Životni ciklus prati proizvod
od prvog trenutka kada se pojavi na tržištu, pa sve do momenta kada se
donese odluka o povlačenju istog iz prodaje. U tom smislu govori se o fazama
životnog ciklusa proizvoda, kroz koje prolazi svaki proizvod koji neko preduzeće
predstavi na tržištu. Životni ciklus može biti kratak, ali može potrajati i decenijama.
Izučavanje proizvoda i tražnje za proizvodom realizuje se takozvanim
konceptom životnog ciklusa proizvoda. Ovo je ujedno osnova za unapređivanje
proizvoda, uvođenje novih, i njihovo stalno prilagođavanje zahtevima posebno
u obasti sportke opreme.

Downloads

Published

2024-09-13